.recentcomments a{display:inline !important;padding:0 !important;margin:0 !important;}
Stay true to you
Hälsa & Fitness
Annons
Annons
Stay true to you

DÄR MAN ÄR SVAG…

Våra styrkor är sidor vi älskar att prata om, visa upp och till och med förbättra däremot svagheterna stannar i skrubben så länge de inte visar sig vara av en livshotande grad så att vi måste se dem – erkänna dem… Jag har varit likadan, mina svagheter omvandlades in i som en inbakad Calzone så jag slapp sen dem…

Någon som känner igen sig? Det kan gälla allt i livet – hälsa, personlig utveckling, kost, träning, karriär, familj … alla kan vi inte vara perfekta överallt – inte ens i det vi är bäst på.

Just nu är jag fokuserad på min utvecklingspotential inom träning, mycket då det jag var grym på är borta och jag nu inser att dem delar jag kanske aldrig brytt mig om för att jag inte behövt – märks mer.

Det handlar det inte om styrkan i sig utan latheten att lära sig tekniken.

För att vara en grym fotbollsspelare behöver man inte klara en muscleup eller chins till exempel och just dessa har varit min achilleshäl i alla år hur tränad jag än varit – självklart handlar det inte om styrkan i sig utan latheten att lära sig tekniken. Jag behövde ju inte.

Nu vill jag, inte för att bli någon crossfit legend eller vinna någon tävling – jag vill för att utveckla mig själv. Utmana mig. För att nå dit behöver jag lägga mig själv i andras kunskap och framförallt tillåta mig själv att vara dålig…

Jag som alltid varit stark – jag känner mig som en idiot plus att jag blir SÅ arg när jag inte klarar något som ser så enkelt ut. Men resan har börjat!

Små små steg…

Förra veckan jobbade jag med enkla övningar som omvända pullups och andra basövningar med hjälp av min kroppsvikt för att starta – OMG träningsvärken!

Denna vecka har jag växlat till ett pass som fortfarande är bas men med lite mer utrymme för att maxa och trötta ut mig.

Gör:

Negativa muscle ups (ja jag känner mig som en idiot som inte lyckas hålla emot)

Dips

Clap push ups

Push ups

Pull ups – eftersom jag inte lyckas ännu så har jag kört negativa – snart får jag ett band från Budo Fitness och då kan jag starta med riktiga pullups med hjälp av gummiband

Australien Pull ups

Squats

Walking lunges

Samt mage

Detta programmet kommer jag nog att köra 2 veckor nu & variera antal repetitioner och sets för att sakta öka styrka och teknik.

Känns superkul att få lite tuggmotstånd

Startade dagen med att lämna Lio på dagis och ta en PW till utegymet – boostad med en PWO från Budo Fitness som är helt magisk 🙂 drar igång förbränningen och håller den igång långt efter!

Annons

Lämna en kommentar

Annons
Annons