Stay true to you

RUMPDÖDARE PÅ UTEGYMET


Rumpa, stjärt, bakdel, bak, stuss, häck & ända, gluteus maximus som är det latinska namnet på vår älskade bakdel är en av de delar på kroppen som många vill komma åt i träningen. Speciellt på sista tiden (alla vi latinos tackar) har fokus på att ha bra, snygga, stora & starka rumpor legat i fokus. Istället som väldigt många gjort och opererat in implantat tänkte jag att vi lägger vikt på träningen i hur vi kan lyfta & trimma rumpestumpen…


Var igår med en av mina PT kunder som vi sig en ett pass att bita i gällande just rumpan och jag tänkte att jag skulle dela med mig av den till dig. 

Uppvärmning som vanligt 5-15 minuter beroende vad du har tid med – längre uppvärmning förbereder kroppen mer men har du ont om tid räcker 5 minuter likaväl. 

Sedan tar du en av de stationer där “stången” ligger lågt. 

– ställ dig på knä framför

– lägg upp ena foten under “stången”

– spänn din vore genom att “dra” naveln mot ländryggen och simulera känslan du skulle ha om du förberedde dig för ett slag i magen. 

– tryck nu vikten rakt upp och håll emot på vägen ner – upprepa 10-15 gånger/ ben

Efter

– Ställer du dig upp och kör djupa, raka skidhopp – 20 stycken 

Sedan 

– jägarvila 45 sekunder 

Vila i 1 – 1 1/2 minut och upprepa övningarna 3 gånger. 


Lycka till och glöm inte att ha roligt <3


Du kanske också gillar

Inga Kommentarer

Lämna en kommentar